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sabato 10 marzo 2012

Columbus : the second allegrone

Columbus, the second Allegrone, is finally here! 
Realized 90 % in Blender and 10% in Sculptris is my first 3D character developed completely with free softwares.
Retopo was done in no time with the fantastic B-Surfaces add-on while I spent ages testing the SSS with the Blender Internal, anyway now it's done and I'm totally proud of this new Allegrone! 
He's not that clever as the good ol' Plato, well he's a complete blockhead, but he'll definetely give us some good time!


Colombo, il secondo Allegrone, è finalmente qui! 
Realizzato al 90% con Blender ed al 10% con Sculptris, è il mio primo personaggio completamente realizzato con software gratuiti.
La topologia della mesh è stata ricostruita velocemente con il fantastico add-on B-Surfaces mentre ho speso parecchio tempo nel testare lo Skin Shader del Blender Internal, comunque sia è fatta e sono fiero di questo nuovo Allegrone! Di certo non sarà scaltro come il vecchio Platone, anzi ad essere sinceri è proprio un grullo, ma di sicuro ci sarà da divertirsi!



Some renders for testing the simple rig:

Alcuni render per testare il rig base.



and the wires and textures




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